سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موثرترین تمرین های ورزشی و جدیدترین روش های درمان سیاتیک

درمان های غیر جراحی و تمرینات ورزشی منظم، درد عصب سیاتیک را به مرور زمان بهبود می بخشد. در صورتی که درد خیلی شدید باشد و با درمان های خانگی تسکین نیابد، انجام عمل جراحی بهترین گزینه است. در این مطلب موثرترین تمرینات ورزشی و روشهای علمی درمان سیاتیک را با توجه به مجلات پزشکی معتبر دنیا به شما آموزش می دهیم.

بخش اول: درمان های غیر جراحی

افرادی که سیاتیک دارند، ساق پا، پا و انگشتان پای آنها دچار درد، سوزش، بی حسی، ضعف و خواب رفتگی می شود. این علائم در هنگام راه رفتن، عطسه و سرفه کردن، بیشتر می شود. بعضی از افرادی که سیاتیک دارند ممکن است کمر درد را هم تجربه کنند. اگر فقط کمر درد دارید و در پاها دردی احساس نمی کنید، پس شما سیاتیک ندارید. های زیر، به همراه تمرینات منظم ورزشی، توصیه می شود:

1-آب گرم / یخ

پک های آماده آب گرم و یخ، به صورت آماده موجود هستند برای کاهش درد پا، از این پک ها استفاده کنید. پک آب گرم یا یخ را هر دو ساعت یک بار به مدت 20 دقیقه روی موضع قرار دهید. بهتر است دور یخ، یک حوله نازک بپیچید تا تماس مستقیم یخ با پوست، باعث سوختگی ناشی از یخ نشود.

2- داروهای ضد درد

داروهای بدون نسخه یا تجویز شده اغلب در کاهش درد ناشی از سیاتیک موثر هستند. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن) یا استروئیدهای خوراکی می توانند التهاب را کاهش دهند که این التهاب، خود باعث درد است.

شل کننده های عضلانی یا داروهای مخدر ممکن است برای کوتاه مدت (چند روز و حداکثر 2 هفته) برای کاهش درد تجویز شوند.

ادامه مطلب لینک زیر:

موثرترین تمرین های ورزشی و جدیدترین روش های درمان سیاتیک